Vi får ingen entydig bild av statusen på bredbandet i vårt område. För många fungerar det bättre sedan i fredags, för andra är det ungefär samma och för ytterligare andra varierar det från dag till dag. Från styrelsen kommer vi fortsätta att bevaka utvecklingen och ha fortsatta kontakter med Telenor om så behövs.
Tyvärr är det svårt att företräda enskilda medlemmar som har problem (Telenor anför bl.a. GDPR som skäl), så vi uppmanar alla som inte är nöjda med sitt bredband att själva göra en felanmälan till Telenor. Ni kan vara helt säkra på att de kommer fråga om ni testat med kabel direkt från modemet i klädkammaren, så testa detta innan.
Ett tips för er som från början fick en router från Telenor, är att påtala att den är gammal och behöver bytas ut/fungerar dåligt. Ni kan då erbjudas en ny som fungerar även för 5 GHz-bandet, något som för många ger högre trådlös hastighet i våra hus.
Dela gärna med er av tips och idéer till oss andra genom att lämna en kommentar på detta inlägg.